reklama

Nosenie uniforiem v škole? Zbytočné...

Išla som na svoju vysnívanú strednú školu. Mala som o nej zistené všetko a poznala som už aj zopár ľudí. Zdalo sa mi neuveriteľné aká je. Kvalita výučby, prostredie, ale najmä tí ľudia. Či už sú to žiaci alebo učitelia, naša škola je (bola...) preslávená rozumnými ľudmi. Nechcú sa mi vypisovať všetky ich vlastnosti, takže si pod slovom rozumný predstavte čo len chcete. Teraz by sa do môjho rozprávania hodil náhly zvrat typu:No po nastúpení do školy som zistila, že všetko je úplne inak., ale nestalo sa tak...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Škola presne splnila moje predstavy- našla som si mnoho kamarátov, dokonca aj priateľov a z učiteľov som ostala stáť v nemom úžase. Na nadmernú väčšinu z nich som nemohla povedať zlého slova. Asi v trištvrtine minulého školského roka sa objavila prvá diskusia, ktorá vznikla práve na podnet nášho ročníka.Máme totiž pár indivíduí, ktoré veľmi nezapadajú do mainstreamu a to popudilo vedenie k zvažovaniu otázky uniformity. Veď naša škola má hádam dáke meno a čo by si kto pomyslel, keby zbadal "takých" ľudí. Treba povedať, že táto otázka sa stala na niekoľko dní témou č. 1, či už medzi študentmi alebo medzi učiteľmi a ako to býva, našli sa zástancovia, ale aj odporcovia (tých bolo podstatne viac) tejto myšlienky. Zástancovia ako hlavný argument používali rovnoprávnosť a chceli dosiahnuť, aby sme človeka neposudzovali podľa vzhľadu a oblečenia, ale podľa toho, čo má v hlave. Odporcovia zas tvrdili, že u nás sa tento problém vyskytuje veľmi zriedkavo, keďže sme ľudia "rozumní" a že človek by mal mať akúsi slobodu v tomto smere. Ja osobne som sa prikláňala (aj sa prikláňam) k odporcom, veď každý sme iný...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes, s odstupom približne jedného roka, sa na všetko pozerám inak. Nie, nestala som sa zástankyňou uniformity, ale práve v tomto období (myslím polrok) sa mi vnukla iná otázka, ktorá otázku nosenia uniforiem úplne zahrabala pod zem a spravila ju zbytočnou. Veď kto by už dnes posudzoval ľudí podľa oblečenia? (myslím na našej škole...) Určite nikto... V móde je teraz iné posudzovanie, ktoré mi príde ešte tragickejšie ako to predtým. A to subjektívne posudzovanie.

Na polroku, pri uzatváraní známok sa objavilo hneď niekoľko "záhad", ktoré sa tu asi neoplatí rozpisovať, ale ich podnetom bola obľúbenosť/neobľúbenosť žiaka u učiteľa. Takže žiak okrem toho, že sa musí učiť, musí ešte vedieť dobre odhadnúť učiteľovu povahu, aby vedel akú taktiku použiť. "Pomôže mi v tomto prípade vtieranie...?" , "Určite sa poteší, keď ju ponúknem čokoládou...", "Hmmmm moja mama spomínala, že jej kolegyňa má kamaráta, ktorý je nevlastným bratrancom môjho učiteľa... Možno by som mu to mala len tak medzi rečou pripomenúť" a tak ďalej, a tak ďalej....Bohužiaľ, ja na to nemám žalúdok. Alebo našťastie? Niekedy si nie som istá, keď vidím koľko málo stačí k zlepšeniu známky o jeden stupeň. Pár teplých slov, pohľadov a je to....aké jednoduché. A všetky testy, referáty, bleskovky, projekty a prezentácie? Veď to by malo byť to hlavné, čo určuje našu známku. Na začiatku roka sa stanovia percentá, presné hranice, tak prečo by sa nemali dodržiavať? Možno by som sa nemala sťažovať, lebo u väčšiny učiteľov patrím do obľúbenej skupiny alebo minimálne nepatrím do neobľúbenej.Stávalo sa to na základke a stáva sa to aj tu: "Aj keď na to nemáte známky, vidím, že sa snažíte (v preklade: mám ťa celkom rada), takže vám prižmúrim oko." Áno, samozrejme, že mi to vyhovuje, veď to by už čo bolo, keby som nebola rada, že mám lepšiu známku. Teším sa z toho, ale len do chvíle, keď za mnou príde moja spolužiačka, ktorá mala taký istý počet percent, ale nemala toľko šťastia. A to nemá ani piercing v obočí, ani nie je obvešaná reťazami, jednoducho sa len nedostala medzi vyvolených....

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže uniforma by aj tak nebola riešením "krivého posudzovania", najskôr by sa musel odstrániť tzv. problém nespravodlivosti alebo laicky povedané neférovosti. Rozmýšľam nad tým, či som celý rok a pol túto skutočnosť nevidela alebo som ju nechcela vidieť. Bola som tak krásne naivná... Učitelia sú super....Ha... no jasné, sú... ale sú to tiež len ľudské bytosti a tento polrok ma presvedčil o tom, že nič nie je také ako sa zdá byť. A za všetkým treba hľadať zákulisie, ktorého odhalenie nie vždy býva príjemné....

Zuzana Bučková

Zuzana Bučková

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

just a special ordinary girl :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu