reklama

O tom ako som kvasila na Hodokvase

Nedá mi nenapísať o mojej prvej veľkej festivalovej skúsenosti, lebo mám toľko zážitkov a rôznorodých pocitov, že by som asi praskla, ak by som to v sebe dusila. S myšlienkou ísť na Hodokvas som sa pohrávala veľmi dlho, ale ako to u nás teenagerov chodí, rozhodnutie záviselo na rodičoch. To rozhodnutie padlo práve včas na to, aby som stihla ešte kúpiť lístok v predpredaji a tešiť sa ako malé dieťa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Po strastiplnej ceste vlakom, preplnenom punkáčmi a inými indivíduami, nám už nič nebránilo začať si užívať festival plnými dúškami (možno akurát silný nárazový vietor, ktorý nám komplikoval stavanie stanu, ale vďaka pomoci našich milých susedov sme to zvládli).

Piatok som plánovala stráviť na hlavnom stage, ale počas prestávok som stíhala odbehovať aj do druhého, kde sa tiež bolo na čo pozerať. Hneď na začiatku nás roztancoval český Čechomor, ktorých som videla prvýkrát a veľmi som sa na nich tešila. Moje očakávanie nesklamali. Kapely ako Slobodná Európa a Horkýže Slíže ma už nemali čím prekvapiť (možno akurát Whisky, ktorí vyzerá dosť dobre aj bez trička...), proste vedia zabaviť ľudí a majú svoj stály fanklub. A nastupovali headlineri piatkového programu Skindred a Sex Pistols. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skindred možno neboli ľuďom až tak známi ako Sex Pistols, ale kto bol na ich vystúpení, nemal čo ľutovať. Charizmatický spevák vie, ako dostať publikum do varu a ako s ním komunikovať. Keď sa mu naša odozva nepáčila povedal len: "That's fuckin rubbish!" a to bolo znamenie pre nás, že musíme kričať ešte viac. Moje hlasivky teda dostali poriadne zabrať a po koncerte som nevedela poriadne rozprávať. A o tom, že som bola zapotená snáď ani nemusím hovoriť. Na ich hudbu sa dá vyskákať a vytancovať do sýtosti, tak som tak aj urobila. Keď som odchádzala,bola som nadmieru spokojná a šťastná, moje hudobno-festivalové chúťky boli uspokojené.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sex Pistols boli jedným z najväčších lákadiel festivalu a ja som sa na nich, ako na otcov punku, nehorázne tešila. Počula som, akú šou vedia napriek svojmu veku spraviť. Prišli sme počas druhej pesničky (kým sme sa predrali cez SBS...) a našli vhodné miesto na sledovanie veľkolepej šou. No po niekoľkých pesničkách sme stále čakali, kedy tá veľkolepá šou začne a moje telo mi neustálym zívaním dávalo najavo ako ho to nebaví. Myslela som si, že som len unavená a to je dôvod, prečo sa nedokážem zabávať, ale keďže som potom zvládla tancovať do šiestej rána, tak to asi nebolo tým. Jednoducho Sex Pistols už nie sú mladí chlapci s iskrou v oku a rebéliou v srdci a bolo to cítiť. Je mi ľúto, že to musím napísať, ale boli pre mňa obrovským sklamaním. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhý deň nebol môj program až taký nabitý a umožnil mi aj nejaké to kvasenie pri stane a čas na regeneráciu po troch hodinách spánku. Okolo jedenástej sme si vystáli rad na sprchu (priznávam, že som sa neslušne predbehla a pridala ku kamoške, ktorá tam stála už asi hodinu...), ktorá nám ponúkla nevídané osvieženie v podobe nie studenej, ale ľadovej vody. Ale treba uznať, že ešte nikdy ma ranná sprcha tak neprebrala ako táto.

O druhej sa začínali Polemic a dovtedy nás poriadne opálilo (niektorých aj spálilo) pri ležaní na tráve. Medzitým na second stage vzniklo nejaké omeškanie a tak Puding Pani Elvisovej začínali o polhodinu neskôr ako mali. Milo ma prekvapili La conspiration, ktorých som vôbec nepoznala a ani som pôvodne neplánovala vidieť ich. No boli naozaj dobrí a bolo vidieť, že si to užívajú. Po nich už nasledovala vec, na ktorú som sa tiež neskutočne tešila a volá sa Vec. Vecko to rozbalil vo veľkom štýle a prizval si aj Slivku, ktorá hosťovala na jeho albume Funkčný veterán v pesničke Polárna noc. Také malé prekvapčo bol Zverina, šoumen, ktorý dáva jeden freestyle za druhým a spolu s Veckom vedia ako to má na správnom koncerte vyzerať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Cypress Hill- headlineri sobotňajšieho programu určite nesklamali ani jedného fanúšika dobrého hip-hopu a nielen ich. Aj ľudia, ktorí ich dovtedy nepočúvali,sa na tejto šou poriadne zabavili. Myslím, že netreba o tom až tak veľa písať, je veľa videí, kto chce nech si pozrie a urobí si svoj vlastný názor. Ale nič sa nevyrovná tomu,byť tam a zdvihnúť ruky a skákať spolu s ďalšími tisíckami ľudí.

Večer (alebo noc) som ukončila na horúčke jamajskej noci, kde sa mohli vytancovať všetci priaznivci reggae, ska a dancehallu. Keďže už tých síl nebolo až tak veľa ako prvú noc rozhodli sme sa pre dvojhodinový spánok a o tretej sme zaľahli do stanu. Rozhodli sme sa odísť hneď ráno a to z viacerých dôvodov. Aby sme boli čo najskôr doma, kde je teplá voda a posteľ a hlavne, aby sme nemali problémy s cestovaním.

Domov som prišla krásne vyšťavená, plná zážitkov, na ktoré len tak skoro nezabudnem. Stretla som veľa skvelých ľudí, videla som na živo skvelé kapely, nikto mi nič neukradol a strávila som dva dni skákaním, tancovaním, spievaním (vrieskaním), rozprávaním a KVASENÍM. Čo viac mi môže chýbať k šťastiu?

Zuzana Bučková

Zuzana Bučková

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

just a special ordinary girl :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu